
گام دوم : مشتریان و سرنخ های فروش (مدیریت ارتباط با مشتری)
در بخش قبل به بررسی کلی داشبورد آی دسک پرداختیم. در این بخش ما به بررسی مدیریت ارتباط با مشتری به وسیله ماژول مشتریان و سرنخ های فروش میپردازیم.
قبل از اینکه به توضیحات این بخش بپردازیم، بهتر است شما را با مفهوم «سرنخ فروش» آشناکنیم.
مفهوم سرنخ فروش:
اگر شما تجربه مدیریت کسب و کار آنلاین یا حضور در اعضای تیم بازاریابی شرکتی را داشته باشید، حتما به راههای افزایش فروش و تعامل با مشتریان خودفکر کردهاید. اما سرنخ در بحث بازاریابی، فروش و CRM به چه معناست؟ نرم افزار CRM آی دسک به شما امکان مدیریت بهتر در ارتباط با مشتری را خواهد داد. اما سرنخ چیست ؟ در ادامه به تعریف سرنخ می پردازیم.
سرنخ چیست؟
سرنخ فروش در معنای کلی به این صورت معنا می شود که هر شخص یا سازمانی که قصد خرید محصولتان را داشته و یا حتی بدون هدف خرید با شما ارتباط برقرار کرده باشد را سرنخ می گوییم.
بنابراین شما با تهیه لیستی از سرنخها میتوانید سرنخهای بیشتری را به شانس فروش محصولاتتان تبدیل کنید. البته باید در نظر داشت که تیم فروشی موفق است که به دنبال سرنخهای جدید رفته و برای دستیابی و ایجاد آن تلاش کند.
معرفی ویژگیهای سرنخ فروش آیدسک:
ماژول سرنخ فروش آیدسک ( بهبود عملکرد مدیریت ارتباط با مشتری ):
در بحث مدیریت ارتباط با مشتری به وسیلهی ماژول سرنخ فروش آیدسک، تمامی مشتریان واقعی و احتمالی کسب و کار شما قابل رویت بوده و اطلاعات مهم سرنخها همیشه در دسترس شماست. شما میتوانید سرنخهای خود را با تمام جزئیات مانند نام مشتری، تاریخ ایجاد، ارزش سرنخ، ایمیل، عامل سرنخ، موبایل و وضعیت هر سرنخ رادر لیست خود وارد کنید.
هر سرنخ برای اینکه تبدیل به مشتری شود، به پیگیری مداوم و تعامل موثر با مشتری نیاز دارد. در آیدسک این امکان برای شما فراهم شده تا برای هر سرنخ، تاریخ پیگیری تعریف کنید.
بعلاوه تعداد کل درخواستهای در انتظار پیگیری، تعداد تبدیل کل مشتری و تعداد کل امتیازات در این بخش برای شما در دسترس است.
تابلوی کانبان در سرنخ فروش آی دسک:
از ویژگیهای بخش سرنخ فروش آیدسک استفاده از تابلوی کانبان است. یعنی شما میتوانید تمام سرنخهای فروش خود را مانند سرنخهای در حال انتظار، سرنخهای در حال انجام و سرنخهای انجام شده را به صورت تفکیکی در تابلوهای مُجزا بررسی و رویت نمایید.
ماژول مشتریان آیدسک ( مدیریت ارتباط با مشتری ):
برای اینکه مدیریت ارتباط با مشتری به نحوی احسن انجام گیرد و همچنین توجه به اینکه مشتریان، بخش اساسی هر کسبوکاری هستند و بدون آنها ادامه فعالیت اقتصادی ممکن نخواهد بود، لذا بخش «مشتریان آیدسک» کمک میکند تا تمام مشتریان خود را به صورت اجمالی در یک لیست داشته باشید.
لیست مشتریان:
این بخش شامل جزئیات تمام مشتریان اعم از ثبت اطلاعات حقیقی و حقوقی، اطلاعات تماس، ایمیل و آدرس است که میتوانید این اطلاعات را در گروههای متفاوت نیز دستهبندی کنید.
پنل مشتری(نرم افزار CRM آیدسک):
ازجمله قابلیتها و امکانات سامانه جامع آیدسک میتوان به CRM یا ماژول مدیریت ارتباط با مشتری اشاره کرد. به طور کلی نرم افزار CRM کمک میکند تا ارتباط خود با مشتریان را بهبود ببخشید و از طریق جلب رضایت مشتریان، وفاداری مشتریان را به برند کسبوکار خود بیشتر کنید. پنل مشتریان آیدسک همانند یک نرم افزار CRM عمل کرده و با استفاده از امکاناتی نظیر ارسال و دریافت تیکتها، پاسخ گویی سریعتر به درخواستهای مشتریان، مدیریت سرنخهای فروش و افزایش فرصتهای فروش، سازماندهی اطلاعات مشتریان و مدیریت فروش این امکان را به شما میدهد تا به طور موثرتر و هدفمندتر با مشتریان خود در ارتباط باشید.
ارسال یک پاسخ